Montreal announces 60 new km of bike path for 2009
First on the list: the missing link on Rachel around Papineau, where the path takes a scenic, but useless, several block detour off Rachel. A person on CBC radio said that the Rachel bike path is the cities most dangerous, so watch out at intersections, watch out between intersections, everywhere cuz this is a danger zone of the first order.
Another missing link is westmount down to the Lachine Canal, which will now get a dedicated bike path or bike lane.
More news tomorrow (there are 30 projects planned for 2009) when the city posts the new routes on their website.
Here's a cut'n'paste from the press release:
Did you read that last part: Montreal is going to publish a map of the bike path network, a useful thing for tourists and everybody else. (note: Velo Quebec traditionally posts a good map of the network on their website, but only in May.)Parmi l'ensemble de la programmation prévue pour 2009, comprenant le
tronçon de la rue Rachel, d'autres projets ont aussi leur importance et seront
aménagés cette année, dont ceux-ci :
- les rues Masson et Molson, entre le Réseau vert, les rues Molson et
Rachel;
- le Chemin de la Côte-des-Neiges et la rue Decelles, entre les chemins
Remembrance et Queen-Mary;
- la rue University, de l'avenue Milton au boulevard De Maisonneuve;
- l'accès au pont Jacques-Cartier, par la rue Champlain;
- les rues Senkus, Cordner et Laplante, entre le Canal Lachine et le
boulevard LaSalle;
- Le chemin Sainte-Marie, entre le chemin des Pins et la rue Meloche, à
Sainte-Anne-de-Bellevue.
En plus des nouvelles pistes qui seront aménagées, quelque sept tronçons
existants feront aussi l'objet de travaux de mise à niveau, notamment l'axe du
CP, de Beaubien à Masson.
A l'instar de l'an dernier, la Ville de Montréal est convaincue de
pouvoir compter sur l'appui financier du gouvernement du Québec et du
ministère des Transports, notamment par l'apport d'une subvention provenant du
Programme d'aide gouvernementale aux modes de transport alternatif pour
réaliser les travaux prévus cette année.
Une première carte du réseau cyclable disponible
Afin de répondre à la demande et de faire connaître le réseau cyclable
aux usagers et aux touristes de passage dans la métropole, la Ville de
Montréal rendra disponible sous peu un première carte de son réseau cyclable
présent sur l'ensemble de l'île. Cette carte, comprenant également le réseau
des stations BIXI, sera disponible dans les bureaux Accès-Montréal, le réseau
des bibliothèques et les bureaux d'Information touristique, d'ici les
prochaines semaines.
Another juicy and long-awaited link is btween the nrth end of Pont jacques Cartier Bridge and the plateau bike paths (rachel/axis nord) on Champlain street. This has been a long standing Cycle Fun Montreal campaign to get this link established. Now if we could just cross the traffic on Papineau to get to the bridge! (and perhaps fix that terrible sidewalk up to the bridge from papineau!)
1 Comments:
Great news for Montreal Citizens and great news for the BIXI users also.
Thanks for the article
www.bixi.com
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